Slobodna DalmacijaZdravlje

Znate li što se smije, a što ne? Ova dva dodatka prehrani strogo su zabranjena u trudnoći. Mogu uzrokovati anomalije te prijevremeno pucanje vodenjaka

Oduvijek su se trudnice pitale što je dobro jesti u trudnoći a što ne. Danas su, čini se, te dileme još dublje. Zbog korone svi bi se željeli bolje zaštititi pa konzumiraju svašta, što treba i što ne treba. U trudnoći pogotovo. Nutricionistkinja Jasna Vujičić za portal Nova.rs uklonila je sve dvojbe oko toga koji su vitamini i minerali poželjni za trudnice i na koji način ih unositi.

Kalcij

‘Trudnicama je u prosjeku potrebno najmanje oko 1000 mg kalcija svaki dan. Ova količina je dovoljna da se dijete pravilno razvija, a istovremeno i da se spriječi gubitak gustoće kostiju kod majke.

Nažalost, veliki broj trudnica ne konzumira dovoljno kalcija tijekom trudnoće. Ako birate hranu koja sadrži dosta kalcija, odlučite se za jogurt, sir, chia sjemenke, brokulu, badem, sjeme suncokreta, naranču ili sezam, kazuje Jasna Vujičić.

Željezo

Ono je također jako bitno jer se volumen krvi kod trudnica povećava.

‘Zato ubacite u vašu ishranu ribu, perad, jaja, tamno lisnato povrće (brokula, špinat, kelj), jetricu ali i dodatke prehrani sa željezom. 

Naravno, nije dovoljno samo unijeti dovoljno željeza, važno je da se ono što više apsorbira.

‘Pojedine namirnice potiču apsorpciju željeza, a to su one bogate vitaminom C.

Čaj i kava mogu utjecati na apsorpciju željeza kao i na srčani ritam ploda, pa budite oprezni, upozorava doktorica.

Ona kazuje da i prevelika upotreba ‘željeza u tabletama’  može utjecati na pojavu opstipacije. Zato treba znati da je preporučena dnevna doza željeza 27 mg. S druge strane, ako ste anemični, trebat će vam veća doza, što mora propisati doktor.

Folna kiselina

“Neophodna je za pravilan razvoj fetusa. Preporučuje se uzimanje 400 mikrograma folne kiseline svaki dan dva mjeseca prije začeća i prva tri mjeseca trudnoće, savjetuje Jasna Vujičić.

Ona kaže da bi trudnice u jelovnik trebale uvrstiti dosta ‘zelenjave’, naranči, nemasnog mesa i jetrice, jer su bogati folnom kiselinom.

Naravno, postoje i suplementi folne kiseline ukoliko je ne uzimate dovoljno prirodnim putem.

Vitamin D

Vitamin D je neizmjerno važan za imunitet i zdravlje kostiju, a njegov manjak tijekom trudnoće može povećati rizik od preeklampsije, prijevremenog porođaja i drugih komplikacija.

“Trudnicama je potrebno dnevno unijeti 10 mikrograma vitamina D”, kaže Jasna Vujičić i napominje da se prije svega treba savjetovati sa doktorima.

Vitamina D u hrani ima u morskoj ribi, kao što su losos, skuša, ali i u ribljem ulju, jajima, posebno žumancu i maslu.

‘Kao što vidimo, trudnicama se preporučuje unošenje raznih dodataka prehrani, a veoma je bitno da se o njihovoj vrsti i količini prethodno savjetuju sa doktorima. U slučaju potrebe, doktor može povećati ili smanjiti dozu određenih suplemenata’- kaže Jasna Vujičić.

Neke vitamine i minerale, valja pak izbjegavati, jer, kazuje, mogu biti opasni za plod-ukoliko se s njima pretjera.

Vitamin A

‘Mada je ovaj vitamin važan za razvoj vida i imuniteta fetusa, previše vitamina A može naškoditi. On se lako taloži u jetri i pokazalo se da prekomjerne količine vitamina A uzrokuju urođene zdravstvene anomalije pri rođenju – kaže Jasna Vujičić.

Vitamin E

“Važan je za naše zdravlje, ali ne preporučuje se dodatno u trudnoći. Pokazalo se da dosta vitamina E ne donosi boljitak ni majci ni bebi, a može povećati rizik od bolova u trbuhu te prijevremenog pucanja vodenjaka”, zaključuje Vujičić.

Show More

Povezane objave

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Back to top button
Close
Close