KolumneSlobodna Dalmacija

ZNAŠ LI ČUVATI TAJNU? Rom-com kao sitcom

“Muškarci i žene bi otpočetka trebali biti iskreni.” – “Znaš li čuvati tajnu?” (2019.)

Povećanje broja romantičnih komedija u kinima je frapantno. “Znaš li čuvati tajnu” je već četvrti rom-com u posljednjih mjesec dana nakon “Last Christmas”, “Moj plus jedan” i “Jexi”. Samo neka dolaze, dokle god ih publika voli. I neka po mogućnosti budu dobre kao “Plus One”.

Jer, “Can You Keep a Secret?” je bliži kategoriji “Last Christmasa” i “Jexi”. Filmić ima “pedigre” prvoga. Nije “Znaš li čuvati tajnu?” nadahnut pjesmom Georgea Michaela, premda pokojni pjevač ima jednu stvar s “tajnom” u naslovu (“Secret Love”, album “Songs From The Last Century”).

Nastao je, međutim, prema knjizi Sophie Kinselle, autorice bestselerskog serijala o šopingholičarki, porinutog 2000. romanom “Confessions of a Shopaholic”. “Can You Keep a Secret?” je Kinselličin prvi “samostalan” roman napisan 2003., u pauzi između trećeg i četvrtog nastavka avantura “Šopingoličarke”.

Pravi je mirakul da filmaši nisu posegnuli za njim i ranije, s obzirom da je roman bio na listi bestselera “New York Timesa”, a Kinsell doživjela hitoidnu transpoziciju u kino s romantičnom komedijom “Tajni život jedne šopingholičarke” (preko 100 milijuna dolara zarade u svijetu) koju je na svojim leđima uspješno iznijela komičarka Isla Fisher.

Zvijezda rom-coma “Znaš li čuvati tajnu?” Alexandra Daddario nije romantično-komičarski kalibar Fisherice, no u glavnoj ulozi Emme Corrigan, jedinog interesantnog lika filma, snalazi se solidno i vapi za romantičnijim i komičnijim ostvarenjem s nekim umješnijim redateljem i scenaristom.

Ovo je jedan od onih primjera gdje je glumica bolja od romantične komedije (npr. “Najslađe stvorenje” s Cameron Diaz, “Ljubav i ostale katastrofe” s Brittany Murphy, “Zauvijek djeveruša, nikad nevjesta” s Katherine Heigl) koja u ovom slučaju želi biti slobodoumnog “nezavisnjačkog”, duha i istovremeno standardno komercijalna.

Prvo se očituje u štosnoj animiranoj uvodnoj špici kakva bi mogla krasiti i neki “indie movie” sa Sundancea, ali i nekolicini kadrova dlakave nage stražnjice Emmina momka Connora (David Ebert). Drugo u svim pravilima/standardima žanra kojima se za jedan “nezavisnjački” film “Can You Keep a Secret?” odveć poslušno i bespogovorno povinjuje ne trudeći se razbiti žanrovske limitacije da bio jedinstven ili barem jedinstveniji.

Sporedni likovi, od Emminih “borderline” ekscentričnih cimerica (Sunita Mani, Kimiko Glenn) do kolega s posla (Robert King), ispunjavaju norme o rasnom (tamna boja kože) i spolnom (gay) diverzitetu, toliko da bi se mogli naći i u nekom “sitcomu”, to više budući da tako i glume.

Ovaj rom-com je jako blizak “sitcom” estetici i većinski se odvija u interijerima. Sva sreća da Elise Duran, redateljica-debitantica u (dugometražnoj) igranofilmskoj formi, tu i tamo razbije interijernu monotoniju montažnim kadrovima prekrasnog New Yorka od (su)mraka do zore, ali nedovoljno da američki velegrad postane gotovo pa zaseban lik filma kao, recimo, u “The Sun Is Also a Star”.

Duran se kalila na televiziji u improvizacijskim situacijskim komedijama, reality TV-u i dokumentarcima. “Televizičnost” je primjetna u filmu, ali ne i dokumentarističnost. Naime, malo toga djeluje autentično da bi “Znaš li čuvati tajnu?”, kao što neki “indie” rom-comovi znaju biti autentični; sve je po “špagi” žanra, od uvoda do završnice u (gdje drugo nego) zrakoplovu.

Malo se toga se čini i improvizirano, osim poneke situacije sa simpatično nezgrapnom Emmom zahvaljujući energičnoj, “slapstickovski” raspoloženoj Daddario, računajući onu koja pokreće priču. Dakle, nakon njezinom krivicom upropaštenog poslovnog sastanka, Emma se vraća zrakoplovom i u strahu od smrti, kad avion zahvate turbulencije, izlaje sve svoje tajne nepoznatom muškarcu (Tyler Hoechlin) na sjedištu do sebe.

“Nisam ništa postigla u životu. Nisam se popela na planinu, tetovirala, rodila dijete… Željela sam znati kako je imati penis. Želim veliku fantastičnu romansu i tražim zemljotres”, navije se stresna Emma, usput izogovara kolege i spomene da nije zadovoljna s dečkom, čak i kako “nikad nije bila zaljubljena”.

Emma se pokušala zaustaviti, ali muškarac ju je osokolio da nastavi (“činilo se da ti treba oduška”). Sutradan Emma shvaća da je tip s “turbulentnog” leta suosnivač marketinške tvrtke za koju radi jer on, Jack Harper, stiže u neformalan posjet firmi. “Kakva slučajnost!”.

Slijedi njezina zbunjoza prilikom čega će zamijeniti riječ “koriti” za karati, ali i dogovor da će oboje ponijeti tajne onog drugog u grob. I Jack ima tajnu, odnosno ne želi da se zna zašto je putovao u Chicago. Ne treba biti “vidoviti Milan” da se nasluti kamo ide priča: Emma će prekinuti s Connorom, a Jack pomalo nasilu uletjeti u igru.

Zbog tih okolnosti i manjka kemije među glumcima, za Emmu i Jacka ne navijamo, niti su, za početak, skladan par. Njihova veza je jednostrana i misteriozni Jack počesto odašilje vibre rom-comovskog Christiana Greya (“Pedeset nijansi sive”) kojemu se Emma prelako podaje, iako o njemu ne zna ništa pa ispada da je s njim zato što je “good catch” i šef.

Neke gledateljice u kinu glasno su negodovale kad je Emma rekla da je puna mana, za razliku od Jacka, bogatog i zgodnog “kao da je u boy bendu”. Film potiče Emmu da se sama, bez muškarca, izbori za sebe, što će ona i napraviti kad privremeno prekine s Jackom koji je iznevjerio njezino povjerenje, ali mu se svejedno opet vratiti. Lako za njezino povjerenje. Bitno je ne iznevjeriti povjerenje romantične komedije.

Alexandra voli romantične komedije

Bujna Alexandra Daddario se proslavila serijalom “Percy Jackson”, a glumila je u novom “Teksaškom masakru motornom pilom”, “Pravom detektivu”, “San Andreasu”, “Spasilačkoj službi”… Dakle, šarala je po žanrovima, ali voli (romantične) komedije poput ovog filma i “The Layover” pa će i njezin nadolazeći projekt “Happy Life” biti tog žanra.

Show More

Povezane objave

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Back to top button
Close
Close