AutoVečernji list

Zimske ili ljetne: Evo koje gume trebate odabrati za svoj automobil i na što paziti

Kad guma „da svoje“, kad se potroši ili ispuca, moraju se kupiti nove gume. Tu dileme nema. No, koje gume kupiti? Potpuno nove ili već korištene? Zimske ili cjelogodišnje? Jeftinije ili skuplje? Odgovor na svako od ovih pitanja ovisi o navikama vozača i o njegovim uobičajenim rutama. Dobro, osim na prvo pitanje. Tu bismo svakako izabrali novu gumu, iako i kupnja rabljene ima svojih prednosti (niža cijena), a po oznakama na gumi možete joj lako utvrditi starost. No, ne možete znati u kojim je uvjetima ta guma čuvana, osim ako osobno poznajete osobu koja prodaje tu konkretnu gumu. Stoga, naš glas ipak ide novoj gumi, uz napomenu da je bolja i neistrošena rabljena od vaše stare potrošene ili ljetne gume.

Cjelogodišnje gume, iako na njih mnogi odmahuju rukom, nisu loš izbor za vozače koji ne planiraju voziti po snježnim dionicama. Prema saznanjima iz Vulkala, u podnebljima gdje snijeg nije uobičajena pojava 50% vozača odlučuje se za vožnju na ljetnim gumama, 25% vozača upotrebljava cjelogodišnje guma, a 25% vozača zimi ugrađuje zimske gume na svoje vozilo. Ljetne gume na vozilu obično zadržavaju vozači koji u periodu od 15.11. do 15.4. neće koristiti zimske dionice kao što su ceste Like i Gorskog kotara.







BRZA VOŽNJA NAJČEŠĆI GRIJEH
Kakvi su Hrvati za volanom: Cestama divlja više od 23.000 pijanih vozača



– Zimske gume koristit će vozači koji će tijekom pet mjeseci napraviti više od 10.000 kilometara, a većinu toga na zimskim dionicama. Cjelogodišnje gume uglavnom koriste vozači koji godišnje prelaze do 15.000 kilometara. Prije 15-ak godina, kad su se pojavile na tržištu, cjelogodišnje gume bile su skuplje i 15% od zimskih guma, dok je sada razlika neznatna i cjelogodišnje su gume cijenom pozicionirane između ljetnih i zimskih. Vozimo li na cjelogodišnjim gumama sigurno ćemo uštedjeti na troškovima montaže i centriranja guma. Što se samih performansi tiče, kod cjelogodišnjih guma ne možemo očekivati maksimalne prednosti koje nam pružaju zimske odnosno ljetne gume – pojasnio je Željko Kalečak, direktor tvrtke Vulkal.

Cjelogodišnje ili zimske, bitno je da gume nisu istrošene. Svaka guma na svojoj gaznoj površini ima indikator istrošenosti pa je lako uočiti kada je guma došla do minimuma. Također, za kupnju novih guma vrijeme je i ako je došlo do poremećaja u geometriji kotača pa se guma nepravilno trošila ili je došlo do mehaničkog oštećenja gume. Svi bismo, razumije se, voljeli voziti na najboljim gumama, no ne možemo si ih svi priuštiti. Zato gledamo omjer uloženog i dobivenog, no mnogi ne razumiju na što se to kod guma konkretno odnosi. Vrijednost vašeg automobila nije faktor kojeg ovdje treba uzeti u obzir, odnosno teza da su starom autu dobre i jeftine gume ne samo da je pogrešna, nego je i jako opasna.




autocesta


ZBUNILA IH MAGLA
Prometna ograničenja na autocesti zbunila vozače: Koliko je na kraju dopušteno voziti?



– Star auto, loše kočnice, loša svjetla iako i tome pridodamo najjeftinije gume onda smo sve učinili da nam vožnja bude riskantna. Iako napominjem da je bolje kupiti i najjeftinije, ali nove gume nego voziti se na starim i istrošenim gumama bez profila. Kod kupnje guma poželjno  je da se svaki vozač posavjetuje sa specijalistima koji prodaju gume i nakon razgovora o broju prijeđenih kilometara i cestama gdje se vozi, o navikama u vožnji, biti će mu ponuđena najadekvatnija guma za njegovo vozilo – savjetuje Ž. Kalečak.

U vulkanizerskim radionicama u ovom su trenutku čekanja minimalna, kažu u Vulkalu. Još nema ni pritisaka na termine iz hotela za gume. No, to će se već za koji dan promijeniti i u studenome će vozači na termin čekati 7 do 10 dana.
– Treba odmah krenuti s mijenjanjem guma kako bismo izbjegli gužve u studenom jer će zbog novonastale situacije i smanjenih kapaciteta montaža zimskih guma trajati sigurno 6-8 tjedana – kaže Ž. Kalečak.

Show More

Povezane objave

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Back to top button
Close
Close