Slobodna DalmacijaZdravlje

Unosite previše kofeina proteklih dana. Evo kako ublažiti nimalo ugodne simptome poput ubrzanog rada srca i drhtavice

Ispijanje kave izuzetno je raširena navika. Konzumiranje umjerenih količina kave nije nužno problematično, ali brzo se može dogoditi da nehotice pretjeramo. Naravno, konzumiranje prekomjerne količine kofeina može se dogoditi čak i brže nego ako pijete previše energetska pića. I ovdje je prevencija definitivno najvažnija, zato morate biti oprezni da ne prekoračite dnevnu dozu kofeina, koja je još uvijek sigurna. Ali ako slučajno prekoračite mjeru, dobro je znati što možete poduzeti. Nuspojave predoziranja kofeinom vrlo su neugodne. Često se javlja drhtanje, vrlo ubrzan rad srca, glavobolja, jako znojenje itd. Možete imati i osjećaj da doživljavate napad panike. Pogledajte kako si možete pomoći u ovakvoj situaciji kako bi se simptomi što prije povukli

Pijte što više vode

Negativne učinke kofeina možete pokušati smanjiti pijenjem što više vode. Važno je što prije riješiti se kofeina. Istodobno, voda ili neka DRUGA tekućina važni su jer se kava smatra diuretikom, a istodobno kofein izaziva iritaciju mjehura. Dakle, ako ste popili previše kave, najvjerojatnije ste dehidrirani, pa je nužno što prije nadoknaditi izgubljenu tekućinu. Još bolji izbor od vode u takvim je trenucima elektrolitski napitak, naravno, ako ga imate pri ruci.

Unosite više vlakana

Poznato je da su vlakna izuzetno važna za dobro zdravlje. Pomažu u poboljšanju probave jer su hrana korisnim bakterijama koje žive u našim crijevima, a također mogu neizravno potaknuti imunološki sustav. Istodobno, vlakna su također važna za zaštitu kardiovaskularnog sustava i regulaciju šećera u krvi. Manje je poznato da hrana bogata vlaknima može pomoći i ako konzumiramo previše kofeina. U tom slučaju treba djelovati što brže, prije nego što se sav kofein apsorbira u krv. Dakle, jedite nešto što sadrži što više vlakana – na primjer, bilo koju vrstu povrća. To će usporiti apsorpciju kofeina.

Vježbajte

Jedan od najtipičnijih osjećaja povezanih s konzumiranjem prekomjerne količine kofeina je uznemirenost. Na taj ćete način možda osjećati da se u vama nakupilo previše energije koju ne možete osloboditi. Velika pomoć u takvim slučajevima je, naravno, kretanje. To ne znači da se odmah morate presvući u sportsku obuću i trčati. Ako vam situacija ne dopušta da napravite ovako nešto, pokušajte improvizirati. Napravite nekoliko čučnjeva, skokova u mjestu i sličnih vježbi kako biste barem malo ublažili nelagodu.

Vježbe opuštanja

Možete isprobati i sasvim suprotan način kretanja – to jest planiranu sedaciju, poput meditacije ili jednostavnih vježbi svjesnog disanja. Naravno, ovdje će vam biti vrlo korisno ako su ove vrste smirivanja nešto što i inače prakticirate. Ako ne vježbate dovoljno, vježbe opuštanja u kriznim vremenima, kada ste unijeli previše kofeina u tijelo, mogu pogoršati situaciju – može doći do hiperventilacije.

Pomozite si dodacima

Određeni dodaci također mogu pomoći u ublažavanju negativnih simptoma uzrokovanih predoziranjem kofeinom. Za smirivanje u takvim situacijama, na primjer pomaže ashwagandha, koja se klasificira kao adaptogen. Ashwagandha se, između ostalog, preporučuje kao pomoć u suočavanju s negativnim učincima stresa, pa je savršena za upotrebu u takvim situacijama. Aminokiselina L-teanin također može pomoći u oslobađanju. Valerijana ima slične učinke. Dakle, ako možda imate bilo koji od ovih dodataka – ili dodataka sa sličnim učincima, još je jedna metoda koju možete isprobati.

Ashwagandha čuva mladost
U ayurvedskoj medicini ashwagandha je biljka koja pomaže u održavanju mladosti, kako psihički tako i fizički. Sadrži mnoge korisne ljekovite sastojke, uključujući laktone, alkaloide, koline, masne kiseline, aminokiseline i razne šećere. Različiti dijelovi biljke, od korijena, sjemenki pa čak i plodova, korišteni su u ljekovite svrhe, no najistraživaniji dio te onaj koji se daleko najčešće koristi u dodacima prehrani je svakako korijen. Povijesno se korijenje ashwagandhe koristilo za liječenje brojnih bolesti i stanja: artritisa, zatvora, nesanica, stresa, gastrointestinalnih problema, dijabetesa, paničnih napada i gubitka pamćenja.
Moderna znanost potvrdila je brojne dobrotvorne učinke na ljudsko zdravlje. Između ostalog regulira metabolizam kada je tijelo fizički ili psihički uznemireno te time pomaže nositi se s negativnim posljedicama kroničnog stresa. Od znanstveno potvrđenih učinaka, ashwagandha dokazano pomaže u poboljšanju moždanih funkcija, smanjenju razina kortizola, redukciji stresa, smanjenju kroničnih upalnih procesa itd. Iz tog razloga posebno je korisna njezina primjena u stanjima kao što su Parkinsonova bolest, demencija, gubitak memorije, bolesti uzorkovane stresom (npr. gastritis), razni oblici karcinoma.
Navedene pozitivne učinke koji joj se pripisuju, ashwagandha u velikoj mjeri duguje izrazito visokoj koncentraciji vitanolida, skupine steroidnih laktona za koje je dokazano da smanjuju kronične upalne procese u našem organizmu, a u posljednje vrijeme istražuje se njihova primjena kod redukcije rasta tumorskih stanica.

Show More

Povezane objave

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Back to top button
Close
Close