DalmacijaSlobodna Dalmacija

Stanovnici Poluotoka ogorčeni postupkom za povlaštene parking karte: traže nam i ovjere kod javnog bilježnika, a ne nude zapravo ništa!

Pokušaj gradske uprave da konačno riješi problem parkiranja domicilnih stanovnika Mjesnog odbora Poluotok u povijesnoj gradskoj jezgri, dodatno je iziritirala sadašnje i buduće korisnike te mogućnosti. U razgovoru s nekolicinom građana Poluotoka koji u staroj jezgri žive već desetljećima, postupak podnošenja zahtjeva gradskoj parking tvrtki Obale i lučice za izdavanje povlaštene karte za stanare koji imaju prebivalište na području Grada Zadra, MO Poluotok, kompliciran je, ograničavajući i stvara nepotreban dodatan trošak građanima. Zbog toga je prošlih dana ispred prostorija Obala i lučica bilo nezadovoljstva, pa i vike građana, bunili su se zbog procedure koje prema njihovom mišljenju komplicirana i skupa.

Uz zahtjev s nizom osobnih podataka i informacija o vozilu, podnositelj je dužan priložiti izjavu ovjerenu kod javnog bilježnika da njihov stambeni prostor nije registriran za pružanje ugostiteljskih usluga u domaćinstvu, preslik osobne iskaznice i prometne dozvole, te privolu ovjerenu kod javnog bilježnika kojom se daje pravo Obalama i lučicama da provjere istitost osobnih podataka kod nadležnih tijela državne uprave. Također mora popuniti i podatke o svim članovima domaćinstva, te potpisati izjavu da nitko od navedenih članova na ostvaruje pravo na kupnju povlaštene karte na području MO Poluotok. Povlaštene parkirne karte za stanare Poluotoka po cijeni od 50kuna mjesečno trenutno nije moguće napraviti i produžiti online radi nadogradnje sustava nego samo putem blagajne Obala i lučica.

– Povlaštena karta bi značila da imamo povlašteno mjesto za parkiranje na Poluotoku, ali nemamo. Što znači uopće povlašteno? To je samo cijena parkiranja, a u sezoni možete se pozdraviti da ćete naći ijedno slobodno mjesto. Razumijem da se pokušava uvesti red u parkiranje jer svatko dolazi s mjesečnim kartama pa i iznajmljivači apartmana koji ne žive na Poluotoku, ali ovim se nama koji živimo tu neće puno pomoći – kazala nam je jedna Zadranka koja na Poluotoku stanuje već četiri desetljeća.

– I te ovjere kod javnog bilježnika? Pa imamo osobnu iskaznicu koja nam služi za identifikaciju, čemu onda popunjavanje podataka i ovjeravanje kod javnog bilježnika? Ukupni iznosi svih tih postupaka dosežu i do 200 kuna što nam je dodatan i nepotreban trošak. Najgore je od svega što ovo nisu nikakve povlaštene karte. Ne radi o povlaštenoj karti jer bilo koji građanin koji živi u bilo kojem dijelu grada Zadra ima apsolutno jednako pravo parkirati se na bilo kojem parkirnom mjestu na Poluotoku kao i osoba koja živi na Poluotoku. Povlašteno parkirno mjesto bilo bi ono koje glasi na registracijski broj vozila ili ime osobe (ili firme) koja ga je platila, kakve to veze ima s najobičnijom godišnjom parkirnom kartom? Kod hotela Zagreb postoji cijela površina rezervirana samo za MUP i Sud, e to je povlašteni parking, a ne ova naša “povlaštena karta”. Postavlja se i pitanje zbog čega svako domaćinstvo može imati samo jednu povlaštenu kartu i to ograničenu brojem od 5 članova domaćinstva? Možda se radi o zajedničkom domaćinstvu gdje ne mogu svi koristiti samo jedno auto? Čini se da je ovo pokušaj da se problem parkiranja stanovnika Poluotoka gurne pod tepih, a ne da se kvalitetno riješi – ogorčena je građanka.

Direktor Obala i lučica Eduard Duka tvrdi da je sve navedeno definirano Odlukom o izmjenama i dopunama isporuke komunalne usluge parkiranja na uređenim javnim površinama (Glasnik Grada Zadra 16/20) kojom se izlazi u susret sugrađanima koji imaju prebivalište na području MO Poluotok te imaju vozilo u svom vlasništvu.

– Povlaštena parkirna karta je karta koja se izdaje stanovnicima koji imaju prebivalište/boravište dulje od 3 mjeseca na području MO poluotok i iznosi 50 kuna mjesečno. S navedenom kartom imaju ekskluzivno pravo parkiranja u novoformiranoj „0 zoni“ koja je rezervirana samo za stanare, te i u svim ostalim zonama veći dio godine uključujući i „I zonu“. Povlašteno parkirno mjesto nema nitko od korisnika naših usluga radi općenito nedovoljnog broja parkirnih mjesta (naročito u sezoni), a poradi jednakije dostupnosti istih. Javnobilježnička tarifa za ovjeru potpisa je četrdesetak kuna po potpisu što je za dva potrebna dokumenta daleko ispod navedenih 200 kuna. To smo bili primorani uvesti radi dodatnog osiguranja poslovanja nas kao tvrtke koja izdaje povlaštene parkirne karte za korisnike. Ograničenje na jednu povlaštenu parkirnu kartu po domaćinstvu (po cijeni od 50 kuna mjesečno) uvedeno je također radi veće dostupnosti „0 zone“ kao zone rezervirane za stanovnike MO Poluotok. Ograničenje brojem od 5 članova kućanstva nigdje nije navedeno kao uvjet za izdavanje ili neizdavanje povlaštene parkirne karte – zaključio je Duka.

U nultoj zoni 100 mjesta

Od stupanja na snagu Odluke o izmjenama i dopunama Općih uvjeta isporuke komunalne usluge parkiranja na uređenim javnim površinama (01.01.2021.) do trenutka pisanja ovog teksta izdano je 88 povlaštenih parkirnih karata s različitom duljinom trajanja za stanovnike MO Poluotok. Nulta zona obuhvaća obje strane Ulice Mateja Bošnjaka Zadranina, obje strane Poljane Natka Nodila, obje strane Ulice Jurja Divinića, cijeli trg na Poljani Plankit, Ulicu Fra Donata Fabijanića te Ulicu Sirac. Trenutno ima 100 parkirnih mjesta.

Željko Marušić: subvencioniran parking je dodvoravanje vlasti

Ne slažu se svi da je povlašteni parking dobro rješenje za stare gradske jezgre. Prof. dr. sc. Željko Marušić, redoviti profesor Fakulteta prometnih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, kaže kako se u dalmatinskim gradovima trebaju napraviti mjere za smanjenje broja vozila.
– Ovo su kozmetičke mjere u situaciji kada nema spremnosti za kapitalne mjere. A kapitalne mjere bi značile da se smanjuje broj vozila u gradu. Dakle nelogično je da netko očekuje da ima dva parkinga u centru grada besplatno. To je nelogično, protiv lokalnog i nacionalnog interesa. Ali političari koji su nečiste savjesti, najčešće to daju ljudima kao populističku mjeru ne bi li glasali za njih. Da kažete u Tokiju da imate dva besplatna parkinga, gledali bi vas u čudu. Mi se moramo otkloniti od populizma i iskoristiti ovo korona-vrijeme za pripremu novog zamaha turizma, a to će biti moguće ako maknemo barem trećinu vozila sa cesta u gradovima – ističe Marušić.
Subvencionirani parkinzi, prema njegovu mišljenju, protiv su nacionalnih interesa.
– Zašto je nekome rezerviran parking koji plaćaju dvije kune dnevno, a vi morate platiti čak 450 kuna dnevno. To je neodrživo – ističe Marušić, dodajući da zbog smanjenja gužvi i održivosti života domicilnog stanovništva u starim gradskim jezgrama gradske uprave moraju ulagati u javni prijevoz i poboljšati ga.
– Moramo biti svjesni da automobil koristimo svega 5 posto, a 95 posto vremena je parkiran. Treba nam usluga prijevoza u većini slučajeva, a ne osobni automobil. Ali ako hoćete auto, u redu, međutim tada morate kupiti i parking ili živjeti izvan gradske jezgre. To se ne može postići od danas do sutra, “preko koljena”, već treba ići stupnjevito, da se u određenom vremenu, za 5 ili 10 godina, to može reducirati i da parking u tom vremenu postane 100 posto tržišna orijentacija. Mi živimo od turizma i ne možemo očekivati da se turist prilagodi nama, već se mi moramo prilagoditi turizmu, a s ovoliko automobila u gradu to ne možemo postići. Čak i naplaćivati ulaz automobilima u grad, kao što se to čini u mnogim europskim gradovima! Političari nemaju volje to mijenjati i onda donose ovakve zakone koji su samo kozmetika i štetan populizam, poguban za nacionalne interese – zaključuje Željko Marušić.

Show More

Povezane objave

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Back to top button
Close
Close