AktualnoSlobodna Dalmacija

Smanjen polugodišnji minus, ali ništa spektakularno: u kolovozu registrirano 2599 novih automobila

Domaće tržište novih automobila i dalje gubi bitku protiv koronavirusa, ali rezultati ipak nisu totalno razočaravajući. Prema podacima agencije Promocija plus koja, između ostalog, prati i mjesečni broj registracija novih automobila na hrvatskom tržištu, ovogodišnji kolovoz bio je lošiji u odnosu na isti mjesec lani za 23,9 posto.

Naime, u lanjskom kolovozu registrirano je 3417 novih automobila, dok je ovogodišnji isti mjesec bio lošiji za 818 primjeraka, odnosno prodano je 2599 novih vozila. Rezultat bi bio još i lošiji da stvar nije spasila flotna prodaja, koja se u prvom redu odnosi na rent-a-car kuće koje su tijekom kolovoza još popunjavale svoj vozni park.

Međutim, kada se usporede prodajni rezultati u razdoblju siječanj-kolovoz ove godine s istim razdobljem lani, proizlazi minus od čak 47,3 posto, odnosno broj novih registracija manji je za čak 22.618 primjeraka. Tako je u razdoblju siječanj-kolovoz 2020. godine registrirano 25.167 novih automobila, dok je u istom razdoblju lani ta brojka iznosila 47.785 primjeraka.

Može nas jedino utješiti podatak da smo nakon šest mjeseci ove godine bili država s najvećim minusom u prodaji novih auta na tržištu Europske unije s -54,4 posto, a sada smo taj postotak smanjili na 47,3 posto. Nije puno, ali za utjehu možemo konstatirati kako smo kroz ljetne mjesece zaustavili pad prodaje. A što će biti ove jeseni i na zimu, samo Bog zna…

Nakon osam mjeseci ove godine najprodavanija marka na hrvatskom tržištu i dalje je Volkswagen, koji je zabilježio 3919 novih registracija, što čini tržišni udio od 15,57 posto. Na drugome mjestu je još jedan pripadnik Volkswagenova koncerna – Škoda, koja na svom kontu ima 3418 prodanih novih automobila, što je ekvivalent tržišnom udjelu od 13,58 posto.

Tri najuspješnije marke u razdoblju siječanj-kolovoz 2020. zaokružuje Renault, koji je zabilježio 2350 novih registracija (9,34 posto tržišnog udjela). Sljedeća tri brenda su Dacia na četvrtome mjestu s 1574 prodana primjerka (6,25 posto), Kia na petom s 1335 komada (5,30 posto) i Suzuki na šestome mjestu s 1223 nove registracije ili 4,86 posto tržišta.

Među prvih deset u osam mjeseci ove godine ugurali su se Hyundai, koji je sedmi i ima 1139 novih registracija (4,53 posto), potom slijedi Peugeot na osmoj poziciji s 1126 primjeraka (4,47 posto), deveta je Toyota s 1051 novom registracijom (4,18 posto), a deseti Opel koji je prodao 1013 novih automobila (4,03 posto).

Ako gledamo sami ovogodišnji kolovoz, onda je opet najuspješniji brend bio Volkswagen koji je ostvario 432 nove registracije, što je tržišni udio od 16,62 posto, dok je na drugome mjestu opet Škoda koja je pronašla put do 350 novih kupaca ili 13,47 posto tržišnog udjela. Na trećemu mjestu je Renault s 230 prodanih novih vozila (8,85 posto), četvrta je Kia sa 142 primjerka (5,46 posto), a peta Dacia sa 132 nove registracije (5,08 posto). U poretku od šestog do osmog mjesta našli su se Hyundai (125), Peugeot (124) i Opel (123 primjerka), što u postocima iznosi 4,81%, 4,77% i 4,73%. Među deset najuspješnijih još su se „ukrcali“ Audi sa 104 prodana nova automobila (4,00 posto) i Toyota sa 102 primjerka (3,92 posto).

Što se tiče modela koji su dominirali u prvih osam mjeseci ove godine, na prvom mjestu je Škoda Octavia s 1593 prodane jedinice ili 6,33 posto tržišnog udjela. Na drugome mjestu je Renault Clio koji je pronašao put do 1034 nova kupca, što je 4,11 posto tržišta, a treći je Volkswagen Polo s 820 komada (3,26 posto). Sljedeća dva mjesta zauzimaju dva modela Dacije, Sandero i Duster.

Sandero je zabilježio 749 novih registracija (2,98 posto), a Duster 665 primjeraka (2,64 posto). Na šestom i sedmom mjestu su dva Volkswagena, T-Cross i Golf koji su prodani u 660, odnosno 638 primjeraka, što bi u postocima iznosilo 2,64, odnosno 2,62 posto tržišnog udjela. Na osmome mjestu je Kia Stonic sa 606 novih registracija (2,41 posto), deveti je Renault Captur s 573 primjerka (2,28 posto), dok je deseti Volkswagen T-Roc koji je pronašao put do 512 novih kupaca (2,03 posto).

U samom kolovozu po pitanju modela najviše primjeraka prodala je Škoda, čija je Octavia registrirana u 176 slučajeva, što predstavlja 6,77 posto tržišnog udjela. Volkswagen Polo zauzeo je drugo mjesto sa 149 prodanih primjeraka (5,73 posto), dok je treći Renault Clio sa 101 novom registracijom (3,89 posto).

Među prvih pet još su Dacia Sandero i Opel Corsa koji su prodali 74, odnosno 68 novih automobila, što je tržišni udio od 2,85, odnosno 2,62 posto. Volkswagen T-Roc i Golf imali su 66, odnosno 65 novih registracija s udjelom od 2,54, odnosno 2,50 posto tržišta. Na osmom i devetom mjestu su Jeep Renegade i Fiat Panda koji su imali 57, odnosno 56 novih registracija (2,19 i 2,15 posto tržišta), dok je deseta Dacia Duster s ravno 50 novih primjeraka (1,92 posto)

Prodaja po regijama i županijama i dalje pokazuje gotovo pa nepromijenjene rezultate. Tako je zagrebačka regija najsnažnija po tom pitanju te je na širem području Zagreba tijekom prvih osam mjeseci ove godine prodano 42,40 posto svih vozila u državi ili 10.671 primjerak. Na drugom mjestu je Šibensko-kninska županija gdje je registrirano 2119 novih vozila (8,42 posto). Splitsko-dalmatinska županija preskočila je Primorsko-goransku županiju i sada je treća s 1767 novih vozila ili 7,02 posto tržišnog udjela.

Primorsko-goranska županija skliznula je na četvrto mjesto s 1747 novih registracija (6,94 posto). Kao i obično, dvije najgore županije po broju registracija su Virovitičko-podravska i Ličko-senjska. U Virovitičko-podravskoj županiji prodano je 146 novih automobila (0,58 posto), dok je u Ličko-senjskoj županiji registrirano samo 114 novih automobila (0,45 posto).

Benzinci brojniji od dizelaša

Odnos između benzinaca i dizelaša s obzirom na broj registracija pokazuje da ovi potonji i dalje zaostaju za automobilima s benzinskim agregatima. Tako je u prvih osam mjeseci ove godine zabilježeno 14.285 novih registracija vozila s benzinskim motorom, što je tržišni udio od 56,8 posto. Istodobno prodan je 8921 novi automobil s dizelskim agregatom, što je 35,4 posto tržišnog udjela.

Automobila s hibridnim pogonom registrirana su 1474 primjeraka ili 5,90 posto tržišta, među kojima dominira Toyota. Broj električnih automobila i dalje je minimalan. Registrirano je samo 157 primjeraka, što je skroman tržišni udio od tek 0,6 posto. Nešto bolji rezultat s 330 prodanih primjerka imaju vozila s tvornički ugrađenom plinskom instalacijom uz postotak od 1,3 posto.

Od 15 najprodavanijih, Kia jedina u plusu

Od 15 najprodavanijih marki novih automobila u razdoblju siječanj-kolovoz 2020. samo jedna bilježi pozitivan rezultat, a riječ je i Kiji koja je u plusu za 145 prodanih automobila. Svi ostali su u minusu, pri čemu neki bilježe čak četveroznamenkati minus.

Najveći gubitnik je Opel na čijem kontu u odnosu na prvih osam mjeseci lani nedostaju čak 3634 nove registracije, dok je Renault iza njega s gotovo dvostruko manjim minusom – „samo“ za 2228 primjeraka. Treći najlošiji rezultat ima Volkswagen kojemu nedostaju 2202 nove registracije da bi dosegnuo prošlogodišnju razinu. Peugeot je u minusu za 1808 primjeraka, Suzuki – 1621, Dacia – 1392, Citroen – 1193, Hyundai – 1150, Škoda – 1013, Toyota – 992…

Show More

Povezane objave

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Back to top button
Close
Close