KulturaSlobodna Dalmacija

POSLIJE SVEGA: SUDAR Sapunica za ‘teen‘ srca

Mister Grey dobio je svojevrsnu mlađu inačicu u tetoviranom Hardinu (Hero Fiennes Tiffin, nećak Ralpha Fiennesa), a vampir Edward Cullen priličnu konkurenciju. Hardin je protagonist filma “Poslije svega”, također snimljenog prema bestseler-serijalu, u ovom slučaju spisateljice Anne Todd.

Mlade djevojke – i poneke majke – poludjele su za Hardinom i pretvorile “After” u hit s brojkom gledanosti mjerljivom u par desetaka tisuća posjetitelj(ic)a samo u hrvatskim kinima. “Poslije svega” je imao dobar tajming i popunio je prazninu u kinima nastalu nakon okončanja megahitoidnih serijala “Pedeset nijansi sive” i “Sumrak”, postavši favorit na (Teen) nagradama People’s Choice 2019. u kategoriji drame, od naj-filma do glumice i glumca.

FILM: After We Collided; romantična drama; SAD, 2020. REŽIJA: Roger Kumble ULOGE: Hero Fiennes Tiffin, Josephine Langford DISTRIBUCIJA: Blitz OCJENA: **

Nastavak je bio neminovan, unaprijed napisan iz pera Todd i evo ga, godinu dana kasnije, s dramatičnim (pod)naslovom “Poslije svega: Sudar”. Zaluđenost zločestim dečkom među studentima Hardinom i njegovom romansom s dobrom djevojkom iz susjedstva, brucošicom Tessom (Josephine Langford), nije jenjala.

Ni korona nije mogla spriječiti tinejdžerice da pohode kina u priličnom broju na najranijoj projekciji filma u splitskom multipleksu. Da nije korone, “After We Collided” vjerojatno bi bio veći hit od prethodnika sudeći po odazivu na samom početku hrvatske kinodistribucije, ali i unatoč epidemiološkim mjerama mogao bi biti fino gledan među ciljanom skupinom multipleks-posjetitelja.

Razlog uspjeha nastavka može se protumačiti nasušnom potrebom za (romantičnom) fikcijom i iščekivanjem publike da otkrije hoće li Tessa oprostiti Hardinu što je prohodao s njom iz oklade, što ju je šokiralo i povrijedilo na kraju prvog filma kad je doznala za to. “Fikcija je bijeg od stvarnosti”, kaže u jednoj sceni Tessa, velika ljubiteljica klasičnih knjiga poput “Orkanskih visova”, “Ponosa i predrasuda”, “Gospođe Bovary” ili “Razuma i osjećaja” koje i načitani “bad boy” Hardin znade citirati.

U prvom filmu njih su dvoje na predavanju razvili žustru raspravu o “Pride and Prejudice”, rječkajući se kao da su moderni “wannabe” Mr. Darcy i Elizabeth Bennet, premda su “kompleksnošću” srodniji mr. Greyu i Anastasiji Steele iz “Fifty Shades Of Grey”, odnosno Edwardu i Belli Swan iz “Twilight” sage.

Nastavak tipuje na “fikciju” i njezine klišeje kojih je barem svjestan, za razliku od prethodnika, pa Hardin na “pretencioznom početku” filma pripovijeda kako smo ovu priču čuli bezbroj puta (Shakespeare, Brontë, Austen…) uz jedinu razliku da je to “njihova priča”. Tipuje i na scene noćnog provoda u prepunom klubu i zajedničkog ispijanja koktela “seks na plaži” sa slamkama iz iste staklene kante za led, dakle svega onoga što je publici danas nedostupno zbog korone.

Gledateljice opijene “seksom na plaži” neće opaziti da “Poslije svega: Sudar” ustvari kopira nastavak “Pedeset nijansi sive” (“mračniji”). Tessa se zapošljava u izdavačkoj firmi i upoznaje novog muškarca, kolegu Trevora (Dylan Sprouse) koji će joj reći “Taj dečko nije dobar za tebe”, a Hardina muči prošlost s traumama iz djetinjstva. Eh, da, tu je i njihovo vođenje ljubavi pod tušem.

Jasno, “After We Collided” nije (s)eksplicitan kao “Fifty Shades Darker”, ali nešto je smjeliji od prijašnjeg filma u pogledu golotinje, sugestije oralnog seksa i sličnih scena koje su u kinu izazvale uzdahe ženskog gledateljstva, premda ne prelaze granice dopuštenog koristeći “R” rejting mahom za takozvane “F” bombe.

Pinku je i bolji (ili manje loš), možda zbog malčice opipljivije kemije centralnog para i iskusnije režije Rogera Kumblea. Angažman Kumblea logičan je za “Poslije svega: Sudar”: čovjek je prije 21 godinu režirao suvremeni generacijski klasik ovog tipa filma “Okrutne namjere” u kojem je nastupila i Selma Blair u ulozi mlade djevojke ne pretjerano različite od Tesse, a ovdje glumi njezinu majku.

“After We Collided” teško će ostati trajnije u oku kao “Cruel Intentions”, u vrh glave do idućeg, navodno zadnjeg nastavka koji traži tzv. cliffhanger završetkom. “Poslije svega: Sudar” prolongira odgovor na pitanje hoće li Hardin i Tessa završiti zajedno nižući scene njihova “užitka i bola” bez kraja i konca, odnosno postavljajući im “sudbinu” na put ka sreći.

Neovisno o pjesmi Sufjana Stevensa (“Should Have Known Better”), koja sugerira iskrene romantične emocije “Skrivene ljubavi”, drama je svedena na melodramatičnost sapunice. Poštuje se Hardinov “osjećaj za dramatiku”, iskazan u uvodnoj naraciji “Cijeli svijet je pun podsjetnika da je postojala”, upućenoj djevojci koja se u njega zaljubila, iako “utjelovljuje sve što prezire”. “Ne budi tako melodramatičan”, govori mu majka. Slušaj mater, Hardine.

Mlađa sestra Katherine Langford

Josephine Langford je mlađa sestra Katherine Langford koja je stekla popularnost nastupima u filmu “Knives Out” te serijama “13 Reasons Why” i “Cursed”.

Show More

Povezane objave

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Back to top button
Close
Close