Slobodna DalmacijaTehnologija

Odbacite predrasude, uštedite novac i kupite kineski mobitel – evo savjeta kako odabrati

Potrošili ste par tisuća kuna na mobitel više srednje klase za ove božićne blagdane… Počastili ste se, ako ste dosad koristili Android, velike su šanse da ste odabrali nešto od Samsunga, Sonyja, LG-ja, Huaweija, a ako više naginjete Appleu, onda ste, logično, ili kupili kakvu polovnu šesticu ili ste dobili na lutriji i iskeširali odmah basnoslovne novce potrebne za posjedovanje iPhonea 6 i iPhonea 6 Plus. O drugim načinima nabave nećemo u detalje.

I sad, sav taj “bling” novog uređaja uvijek barem malo zasjeni (priznajte) ono kada ili slučajno ili namjerno pronađete ono “made in” iza kojeg gotovo u 90 posto slučajeva stoji Kina. Ajd, proizvedeno je tamo, ali barem se radi o top proizvođačima (Sony, Samsung, bla-bla…), a u slučaju Applea stoji legendarna utješna poruka kako je uređaj “dizajniran u Kaliforniji, ali sastavljen u Kini”.

Nema tu prevelikog čuđenja, sva tehnologija dolazi iz Kine. Postoje iznimke poput HTC-a koji većinu svoje proizvodnje smješta u Južnu Koreju (slično je i s još par korejskih proizvođačima), dok je u zadnje vrijeme i Samsung odlučio premjestiti dio svoje proizvodne linije mobitela niže i srednje klase u – Indiju.

No, htjeli to ili ne, osuđeni ste uglavnom na ono “made in China”. A na uređaje koji su nam godinama dolazili iz te zemlje, od originalnih kineskih proizvođača, vrlo često (s pravom) smo gledali s podsmjehom. Ipak, vremena se mijenjaju, a kineski proizvođači mobilnih uređaja uhvatili su korak s konkurencijom. I ne, ne mislimo da su usavršili svoje vještine proizvodnje “falše robe”, već su, hvalevrijedno, na tržište izbacili čitave serije svojih kvalitetnih uređaja.

Naravno, većina u Hrvatskoj nije nikada ni čula za proizvođače kao što su Doogee, Meizu, NGM, Coolpad, Noa dok su na OnePlus, možda, ali možda negdje naletjeli. Vivax ste vjerojatno vidjeli na (jeftinim) televizorima dok se Xiaomi uspješno bori protiv anonimnosti i na europskom tržištu.

Da je suditi samo po imenima, vjerojatno biste u startu odbili kupiti uređaj koji se zove primjerice Doogee, no što kada bismo vam rekli da se među ovim proizvođačima kriju mobiteli koji uspješno inkorporiraju onu krilaticu za kojom svi teže – jeftinije i bolje (da ne kažemo i ljepše).

U prijevodu kupnja modernog, brzog i relativno pouzdanog uređaja, s kvalitetnom kamerom i izdržljivom baterijom neće vas koštati ruku i nogu kao što bi to bio slučaj s razvikanim brendovima. Razlog tome jednostavan je – niska cijena jednako reklama. Naime, u silne kune koje morate usuti za nekakav Samsung, Sony ili Apple uračunati su i troškovi reklamiranja istog proizvoda. A ako bolje promislite, marketing danas nije jeftin, a reklame za pojedine uređaje možete vidjeti doslovno svagdje. Kod Kineza marketinga nema. Naročito kod ovih anonimnijih. Varamo li se? Jeste li onda ikada čuli i za proizvođače kao što su Elephan, UMI i primjerice INew?

Isto, pri tome valja napomenuti da ne podižete očekivanja previše. Vrlo često je slučaj “Koliko para, toliko muzike”. Nemojte očekivati čuda od uređaja koji košta tisuću kuna. No, ako dodate koju stotinu više i počnete se penjati prema sredini srednje klase, sigurno ćete naletjeti na uređaje koji nude visoku vrijednost za nižu cijenu. Kukolja uvijek ima u žitu, i kvaliteta materijala i izrade uvelike ovisi ne samo o proizvođaču već i o pojedinom modelu. To je ujedno i jedan od razloga zbog kojeg je najbolje uređaj kupiti od ovlaštenog hrvatskog distributera.

Istina, veća paleta modela može se nabaviti preko interneta, ali komplikacije zbog carine (koju možete zaobići ako uređaj kupite u webshopu koji će ga poslati iz skladišta unutar EU-a), te servisa i jamstva usmjerit će vas prema hrvatskim trgovinama. Istina, uređaj će tada biti nešto skuplji, ali se višestruko isplati. No, i tada postoje iznimke kod nekih modela koji će se, iako kupljeni u nas, slati u druge zemlje na servis. Stoga, dobro se raspitajte u trgovini kakva je procedura u slučaju servisiranja vašeg smartphonea.

Druga važna stvar koju morate znati, kako su je objasnili kolege iz časopisa “Bug” u svom iscrpnom izvještaju u prošlomjesečnom broju (koji definitivno preporučujemo da pročitate ako budete u prilici) jesu frekvencije. Točnije, kod ovih dalekoistočnih modela javljaju se problemi u vidu podržavanja određenih frekvencijskih pojasova u Europi. Jednostavno, napravljeni su za kinesko tržište i nisu namijenjeni masovnom izvozu.

Ako ste većinom u (većem) gradu, vrlo je vjerojatno da nećete osjetiti da vašem mobitelu nedostaje podrška za određeni frekvencijski pojas na 3G ili 4G mreži. Zbog toga treba napraviti domaću zadaću. Po mogućnosti ili pročitati spomenuti članak ili pogledati forumsku temu na “Bugovim” internetskim stranicama posvećenu isključivo kineskim mobitelima. Isplati se jer će vas spasiti od kasnijeg žaljenja i bijesa kada se, primjerice, udaljite iz naselja, a u mogućnosti ste surfati internetom samo preko sporog EDGE-a odnosno 2G mreže.

Jedan od glavnih aduta kineskih uređaja, kako sami proizvođači vole isticati, jest i podržavanje dviju SIM kartica. Radi se o korisnoj sposobnosti, naročito za poslovnjake i one koji barataju VPN brojevima. I ovdje treba pripaziti jer u nekih modela na internet se može spojiti preko samo jedne kartice (jeftiniji), dok se kod onih nešto višeg ranga jednostavno može odabrati. Kod drugih obje kartice uključene su u podatkovni promet, ali samo jedna može iskorištavati 4G mrežu.

Što se operativnog sustava tiče, Android je car Kine, a modeli podržavaju i imaju opciju odabira hrvatskog jezika. Događa se da se neki proizvođači nisu baš pretrgli od poliranja svog korisničkog sučelja, no taj problem se riješi instaliranjem raznih aplikacija koje će vam uvelike olakšati korištenje vašeg novog modela.

Da zaključimo. Isplati li se kupnja mobitela kineskog proizvođača? Odgovor je potvrdan. No, uz uvjet kako je prije potrebno napraviti nešto opsežniji domaći rad. Internet je, hvala bogu tu, te neće biti problem doznati ama baš sve o vašem novom elektroničkom ljubimcu s Dalekog istoka.

Show More

Povezane objave

Back to top button
Close
Close