AktualnoSlobodna Dalmacija

Ne bacajte ih kad ‘posmeđe‘, kao stvorene su za doručke: donosimo 5 ideja što s bananama, ni zbog jedne nećete morati provoditi sate u kuhinji

Ako postoji voće koje je šteta bacati jer je prezrelo, onda su to banane, a opet, baš one, jednom kad “posmeđe”, najčešće završe – u smeću.

O ukusima se ne raspravlja, ali kad su banane u pitanju, postoje oni koji vole tvrde, nedozrele, dok su na drugom kraju oni kojima ne smeta koja smeđa točkica. Ovi prvi, naravno, svoje pocrnjele banane prvi i bacaju. A to je, u ovim okolnostima kućnih karantena, posebna šteta, jer upravo su takve voćke najslađe i mogu se iskoristiti za čitav niz recepata oko kojih nećete puno trebati razbijati glavu, a ni provoditi sate u kuhinji.

1. Zamrznite ih za smoothie

Jednom kad primijetite da su vam banane na granici jestivih, makar na nekim dijelovima već bile skroz crne, smo ih (oguljene) stavite u zamrzivač. Svakom će smoothieju dati kremastost i slatkoću, baš banane vam pomažu da “prošvercate” neko zeleno lisnato povrće u svoj jutarnji vitaminski napitak, a da to vaši okusni pupoljci ni ne primijete.

Zeleni smoothie

– 1 smrznuta banana

– nekoliko badema

– 1 jabuka/kruška

– šaka špinata

– mlijeko po želji

– žlica meda

2. Iskoristite ih za sladoled

S dolaskom toplijih dana, iskoristite svu moć prezrelih banana. Samo ih smrznute blendajte s par kapi mlijeka i dodatkom po želji – med i kakao ako volite “čokoladniji” okus, s proteinom vanilije, ako ste više za tu opciju. Dodajte bananama narezane bademe, maslac od kikirikija, smrznuto šumsko voće…

A možete pripremiti i “smoothie zdjelu”.

Smrznute banane izblendajte ugusto, ali ne previše, tako da imate bazu za ostale dodatke. Pospite ih bademima, sjemenkama, čokoladnim komadićima, narezanim voćem ili kokosovim pahuljicama.

3. Palačinke

Ako vam je prva pomisao uz palačinke “debljanje”, izbijte si to iz glave. Ovi proteinski zalogajčići hranjivi su i ukusni, a možete ih za čas ispeći.

Sastojci:

– 1 prezrela banana

– 2 jaja

– prstohvat praška za pecivo

Po želji dodajte i mljevene orašaste plodove i šećer.

4. Zdravi keksići

Ako postoji namirnica koja je stvorena za doručke, onda je to banana. Ujutro, kad ste u potrazi za laganim, ali i hranjivim zalogajem, okrenite se onim bananama koje ste planirali baciti u smeće. Ponavljamo, šteta, jer su upravo takve najslađe, u pecivima naročito.

Probajte ovu kombinaciju:

– 1/2 šalice narezanih orašastih plodova (najbolje lješnjaka)

– 1 šalica zobenih pahuljica

– žlica kakaa

– 1 zgnječena banana

– žlica mlijeka po želji (ili više, ovismo o smjesi)

– čokolada po želji

– sladilo po želji

Umijesite mokru smjesu i vadite ju žlicom na tepsiju obloženu papirom za pečenje. Pecite desetak minuta s jedne, desetak s druge strane.

5. Banana zalogaji

Narežite orašaste plodove po želji, na sitno. Možete ih i samljeti u blenderu. Pospite po tanjuru.

Na papir za pečenje izlijte manju količinu čokolade za kuhanje koju ste prethodno otopili.

Bananu narežite na kolutiće i uz pomoć viljuške umočite najprije u čokoladu, a potom u orašaste plodove. Stavite u zamrzivač minimalno 15ak minuta prije nego što ćete ih jesti. Možete ih posipati i drugim orašastim plodovima i preskočiti čokoladu.

Recept ovdje.

Show More

Povezane objave

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Back to top button
Close
Close