AutoVečernji list

Još nismo tamo gdje su drugi Europljani bili lani

Europska automobilska industrija polako se izvlači iz koronakrize. Tržišta novih automobila diljem Europe pokazuju jasne znakove oporavka, a u nekim je državama prodaja u srpnju bila 22 posto bolja nego u istom mjesecu godinu ranije, kad nije bilo Covida-19. Takva je situacija, konkretno, u Litvi, ali u plusu su i Luksemburg, Danska, Velika Britanija, Slovenija, Norveška, Francuska, Nizozemska, pa čak i Španjolska, iz koje su – nakon Italije – još prije pet mjeseci stizale dramatične snimke. Dokaz je to da ni koronavirus nije baš za sve kriv; puno ovisi i o ukupnoj gospodarskoj situaciji u zemlji te o stanju nacije. Da budemo precizniji, o depresiji i osjećaju nesigurnosti. Hrvatska se oporavlja najsporije od svih 27 zemalja europskog područja, pokazuju podaci analitičke agencije Jato Dynamics.




Infinum i Porsche

PARTNERSTVO INFINUMA I PORSCHEA
Hrvatska tvrtka kreirat će digitalne servise za Porsche! Sada traže zaposlenike



Ukupni pad našeg tržišta novih automobila od početka ove godine iznosi visokih 49 posto, više nego u bilo kojoj drugoj EU državi. Tračak optimizma proviri ipak pogledamo li samo srpanjske podatke, jer tada nam je minus iznosio 17 posto. No, samo u srpnju europski je prosjek 4-postotni pad tržišta (od početka godine na razini EU pad je 35%).
Da se baš i ne uklapamo u europski prosjek vidljivo je i kad se zagrebe ispod površine. U Europi se kupuju nešto skuplji automobili nego u Hrvatskoj. U top 5 razlike nisu baš tako drastične – u europskih pet najboljih su VW Golf, Renault Clio, Škoda Octavia, Peugeot 208 i Renault Captur, dok je hrvatska istaknuta petorka Škoda Octavia, Renault Clio, Dacia Sandero, VW Polo i Dacia Duster. No, kod nas se mahom traže skromnije izvedbe. Hibrida je u Hrvatskoj u prvih sedam mjeseci – po podacima Promocije plus – ukupno prodano 1336, dok je Europa samo naprodavaniji hibridni model, Toyotu C-HR, ‘progutala’ u 10.571 primjerak. Hibridi su kod nas jedva dogurali do udjela od 5,9 posto, a električni automobili su na smiješnih 0,5% (123 vozila). U Europi su auti pogonjeni električnom energijom (bilo potpuno, bilo djelomično) lani bili na osam posto, a ove su godine skočili na rekordnih 18%. Dakle, mi sada nismo čak ni tamo gdje je prosjek Europe bio lani.




HAK

PROMO
Akcija „Sigurno u školu s HAK-om“ – HAK upozorava vozače i roditelje na oprez



– Globalna pandemija nije utjecala na interes potrošača za elektrificiranim vozilima. Srpanj 2020. bio je rekordni mjesec za registracije električnih vozila, čiji je obujam porastao 131% na godišnjoj razini, na 230.700 – prvi je put više od 200.000 potrošača kupilo ova vozila u jednom mjesecu. Porast potražnje za električnim vozilima snažno je povezan sa širom ponudom koja konačno uključuje pristupačnije izbore – komentirao je Felipe Munoz, analitičar u Jato Dynamicsu.
Polovina tih automobila ima hibridni pogon, a njihova je potražnja porasla 89%. Blage hibridne verzije modela Ford Puma i Fiat 500 doprinijele su ovom rezultatu. Slijede plug-in hibridi (PHEV) s 55.800 primjeraka, što je 365% više u odnosu na srpanj 2019., a pojačani su novim modelima poput Ford Kuge, Mercedesa A-klase, Volva XC40 i BMW-a Serije 3. Broj potpuno električnih automobila skočio je s 23.400 u srpnju 2019. na 53.200 godinu dana kasnije, a ponuda se povećala s 28 na 38 modela. Tesla je u Europi zabilježio pad od 76%, na 1050 primjeraka, nakon kašnjenja u isporuci, uzrokovanog problemima u kalifornijskoj tvornici. Na pad potražnje za Teslom utjecala je i bolja ponuda marki kojima su Europljani tradicionalno skloniji. Snažan rast bilježe SUV automobili, predmet želja i mnogih hrvatskih građana. U top 15 modela u Hravtskoj osam je SUV-ova. U Europi su i oni rekordni – u srpnju su činili gotovo 42% ukupnih registracija s 530.800 prodanih primjeraka., a 48% svih srpanjskih novoregistriranih vozila bili su SUV-ovi. Kolovoz je, pak, Hrvatskoj donio dodatna 2599 nova automobila, vidi se iz podataka Promocije plus.

Show More

Povezane objave

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Back to top button
Close
Close