AktualnoSlobodna Dalmacija

Inženjer Senad Bišćević odavno sanja o Hajdukovom grbu u tunelu 200 metara pod morem na Farskim otocima. Zbog korone nije mogao ići, no našao je način

Obećano, ispunjeno!

Kako je još ranije najavio inženjer Senad Bišćević, koji je sudjelovao u izgradnji i opremanju tunela Eysturoy na Farskim otocima gotovo 200 metara pod morem, da će Hajdukov grb, na ovaj ili onaj način barem na trenutak krasiti ovu na daleko poznatu svjetsku senzaciju, sada je to ovaj čovjek i ostvario.

Preko ruku Senada Bišćevića, rođenog u Sanskom Mostu u BiH, a koji je do preseljenja na sjever Europe živio i radio u Splitu, prošao je sve do jedan kabel, svi alarmi i senzori, rasvjeta i ostalo što se tiče struje u novom arhitektonskom čudu.

Bišćević je šef nabave i jedan od suvlasnika u norveškoj tvrtki “Roxel”, koju je angažirao glavni izvođač, moćni NCC (također Norvežani).

Moramo priznati da nam se sviđaju fotografije koje nam je poslao inženjer Bišćević, a on pojašnjava da je on to sebi već odavno ‘zacrtao’.

-Zbog ovih zabrana putovanja nisam mogao osobno otići tamo, iako sam trebao ovaj tjedan no našao sam način, veli ovaj domišljati inženjer.

Uvijek postoji način, dodat će.

Zamolio sam jednog radnika da to napravi umjesto mene, a njemu sam prvom prilikom kad se sretnemo dolje obećao donijeti bocu vina s Hajdukovim amblemom, kazuje Bišćević.

-Hajduk je prvi, Hajduk je vaš i moj! Vjerujem da ćemo uskoro iz tunela viđati i fotografije drugih klubova, ali meni je to manje bitno. Hajduk je prvi – veselo će Senad, dodavši na kraju ne i manje bitnu stvar.

-Meni su sad 63 godine, uz Hajduk sam točno 59 godina, samo da se zna – zaključuje.

Mali podsjetnik, tunel Eysturoy na Farskim otocima otvorio je za prve putnike i vozila prije mjesec dana.

I prije svečanog otvaranja ovaj je prolaz ispod Atlantskog oceana postao prava svjetska atrakcija, a svaki korak u njegovoj gradnji pratio se s velikom znatiželjom od Amerike do Novog Zelanda.

Ono što ga izdvaja od čitavog niza sličnih projekata jest činjenica da će imati prvi kružni tok u jednom podmorskom tunelu.

Eysturoyartunnilin, kako mu je izvorno ime, ima najveću dužinu od 10.800 metara (s pristupnim cestama 11.250 metara), širok je 10,25 metara, nagib mu je pet posto, a najniža mu je točka na 187 metara ispod mora. Povezivat će dva najveća farska otoka – Streymoy i njegova istočnog susjeda Eysturoy, a dosadašnju vožnju od Tórshavna do Runavík/Strendura skratit će s 55 na 17 kilometara, odnosno umjesto dosadašnje 64 minute trajat će svega 16 minuta (putovanje od Tórshavna do Klaksvíka skratit će se sa 68 na 36 minuta).

Show More

Povezane objave

Back to top button
Close
Close