AutoVečernji list

I cjelogodišnje gume uklapaju se u pojam zimske opreme

Vozači su u Hrvatskoj od 15. studenoga zakonski obvezni imati zimsku opremu na zimskim dionicama javnih cesta na svojim motornim vozilima. Zimska oprema uključuje četiri zimske gume (M+S) ili četiri ljetne gume s dubinom gaznog sloja od najmanje 4 mm i lancima za snijeg pripravnim za montiranje na pogonske kotače. Sezona promjene guma počela je, pa se onima koji su u potrazi za novim gumama (ponovno) nameće i pitanje trebaju li odabrati zimske gume ili bi njihove potrebe ‘pokrile’ i cjelogodišnje gume. Da odmah razriješimo nedoumicu – cjelogodišnje gume zakonski mogu proći pod zimsku opremu ako imaju ‘zimske’ oznake, no one su dobro rješenje samo za vozače koji godišnje prelaze manje kilometara (cca 10.000 km) i to većinom ne na snježnim dionicama. Valja znati da su performansama cjelogodišnje gume lošije i od prave ljetne i od prave zimske gume. One su zlatna sredina, dobra za vozače u podnebljima s temperaturom koja zimi može ići ispod sedam stupnjeva Celzijevih, no ne uz obilan snijeg i led.




Od ponoći 15. lipnja do 15. rujna na snazi su nove i veće cijene cestarine


ZBOG NEODGOVORNIH VOZAČA
HAC postavlja 1088 novih superkamera za nadzor prometa



U uvjetima čestog snijega, leda i vrlo niskih temperatura uvijek je najbolje rješenje imati zimske gume, upozoravaju i iz Continentala. Sastav tih guma omogućuje maksimalno upravljanje i smanjuje rizik od klizanja, a dubina gaznog sloja osigurava dobro prianjanje, ali i sprečava zadržavanje snijega unutar gume.
Gume za sve sezone – vječni kompromis između ljetnih i zimskih voznih osobina – mogu biti dobra alternativa zimskim gumama u područjima s blagom umjerenom klimom, gdje nema velikih temperaturnih oscilacija ili gdje ljeta nisu pretopla, a zime su blage i kišovite. Te su gume pogodne za vožnju na mjestima i u gradovima gdje snijeg nije čest, a ako se i dogodi, ulice se redovito čiste od njega. Cjelogodišnja guma također je zimska oprema – navode iz Continentala te pojašnjavaju da je pri izboru guma, bilo zimskih ili za sve sezone, važno uzeti u obzir da nisu sve gume iste i da simboli na bočnim stranama pokazuju koje su kvalitete i za što su namijenjene.







NA TESTU
Provjerili smo što može ponuditi početna dizelska Škoda Octavia



– Prave zimske gume mogu se prepoznati ne samo po oznaci M+S, koja znači da su namijenjene za vožnju po blatu i snijegu, nego posebno po znaku koji prikazuje planinu s tri vrha i pahuljicu, koji je simbol da su gume proizvedene u skladu s Odredbama UNECE-a (Gospodarske komisije Ujedinjenih naroda za Europu), koje su na snazi ponajprije u zemljama Europske unije, ali i u mnogim drugim zemljama koje se sustavno brinu za sigurnost u prometu. Kad je riječ o Continentalovim proizvodima, gume za sve sezone imaju jednake simbole i oznake kao zimske gume, dakle one su alternativa i dobar izbor za sve koji prelaze male udaljenosti, izbjegavaju vožnju po snijegu i žive na mjestima s blagom klimom – rekao je Luka Širovnik, voditelj tima za tehničku podršku korisnicima u Continentalovoj Grupi gume za Jugoistočnu Europu.

Show More

Povezane objave

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Back to top button
Close
Close