KulturaSlobodna Dalmacija

Dvije izožbe Lane Stojićević u Splitu: ‘Betonicus‘ u Galića problematizira apartmansku gradnju, a u ‘Mizanscenu‘ u MKC-u ulazi i vlastitim tijelom

Lana Stojićević, šibenska umjetnica sa splitskom adresom, u Galeriji MKC Split (Dom mladih), u četvrtak, u 19 sati, postavlja izložbu “Mizanscena”, koja će tamo biti otvorena do 19. studenog.

Postav čine radovi “Crno brdo” iz 2015. (serija fotografija, zvučni zapis, satelitske snimke, kostim), “Sunny Side” (serija fotografija, maketa, video) i “Fasada” (serija fotografija) iz 2018., koje splitska publika dosad nije imala prilike vidjeti.

Stojićević je zapažena po radovima u kojima istražuje teme divlje gradnje, arhitektonskog nasljeđa i ekološkog zagađenja, te se u tu svrhu služi različitim medijima – fotografijom, tekstilom, kostimima ili arhitektonskim maketama.

Kako primjećuje kustosica Jasmina Šarić u predgovoru izložbi, “Lana preuzima ulogu ‘metteur-en-scene’”, onako kako je francuska filmska kritika konotirala autore koji postavljaju scenu. Prema kustosici Šarić, “Lana stvara set pronalazeći i nadograđujući okruženje, izrađuje kostime i makete te kreira kompozicije. (…)

Oblačeći se u kostim i postavljajući se subjektom rada, umjetnica vlastiti lik unosi u rad i takvim se pozicioniranjem postavlja u ulogu glavne protagonistice vlastitih radova. Vlastito tijelo, međutim, predstavlja se kao kolektivno tijelo, a individua na fotografiji postaje simbol odgovornosti za ono što nas okružuje”.

APARTMANI I ILUZIJA

Istog dana u 21 sat, u Salonu Galić, publika će moći vidjeti i umjetničin najnoviji rad na izložbi pod naslovom “Betonicus”, a u organizaciji HULU-a Split. U predgovoru ove izložbe kustosica Sonja Jankov zapisala je kako je česta tema radova Lane Stojićević najdominantnija suvremena arhitektura koja ostaje za budućnost Dalmacije – apartmanska gradnja, koja je u velikom postotku nastala bespravno i neplanski.

“Uviđajući da takvu arhitekturu odlikuje neproporcionalnost, neprimjereno kombiniranje različitih povijesnih stilova sa suvremenim elementima gradnje koji, bilo konstruktivni ili fasadni, dobivaju dekorativne uloge, Stojićević svojim višemedijskim radovima problematizira metode, uzroke i posljedice ovakve arhitekture. (…)

Dovodeći arhitekturu apartmanske/divlje gradnje u neposrednu vezu s kazališnim (iluzornim) tehnikama, a najprije sa scenografijom, Stojićević nas navodi na razmišljanje o gradu kao sceni i o turizmu kao mehanizmu iza scene koji pokreće mašineriju parazitiranja i profitiranja na račun kulturnog nasljeđa.” Izložba u Salonu Galić može se pogledati do 13. studenog.

Nagrade u zemlji i inozemstvu

Inače, Split je za 31-godišnju umjetnicu značajna mizanscena, budući da tu živi i radi, a na splitskoj Umjetničkoj akademiji je 2012. i diplomirala slikarstvo. Otad je izlagala na brojnim samostalnim i skupnim izložbama u Hrvatskoj i inozemstvu te je boravila na nekoliko rezidencijalnih programa. Za svoj je umjetnički rad primila više nagrada, od kojih su bitnije Metro Imaging Mentorship Award na izložbi New East Photo Prize (London, 2016.) i godišnja nagrada Hrvatskog društva likovnih umjetnika za mladu umjetnicu (Zagreb, 2015.). Bila je finalistica Nagrade ‘Radoslav Putar’ koju dodjeljuje Institut za suvremenu umjetnost (Zagreb, 2015.) te nagrade New East Photo Prize koju dodjeljuje fondacija Calvert 22 (London, 2016., 2018).

Show More

Povezane objave

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Back to top button
Close
Close