AutoVečernji list

Budite oprezni! Tri osnovna pravila za vožnju po snijegu i ledu

Već smo dobro zagazili u zimsko razdoblje, pa ni ovaj najnoviji snijeg nije iznenađenje. Bar to ne bi trebao biti, ali valja korigirati prometne navike. Ne podcjenjujte prometnicu i vremenske (ne)prilike i ne precjenjujte svoje mogućnosti i mogućnosti automobila. Generalno gledajući, autoceste su, zbog kvalitete gradnje i izostanka raskrižja, biciklista i pješaka, sigurnije od lokalnih cesta. S druge strane, zbog većih brzina vožnje nesreće koje se na njima dogode u pravilu su ozbiljnije. Opreza, stoga, nikad dosta.

Prvo pravilo jest voziti tehnički ispravan automobil. Loš ovjes, neispravni amortizeri, neodgovarajuće gume – recept je to za katastrofu jer svaka od navedenih stavki na skliskoj će cesti dodatno destabilizirati automobil. Bitno je znati da zimske gume zbog svojeg sastava i konstrukcije zimi omogućuju bolju trakciju i kraći put kočenja.







VREMENSKA PROGNOZA
Pripremite se za pravu zimu idućeg tjedna: Stižu novi snijeg, debeli minusi i jaka bura



Drugo pravilo jest vidjeti i biti viđen. To na prvom mjestu znači imati ispravna svjetla na vozilu, a isto tako i koristiti ih na primjeren način. Ništa nam ne znače ispravna svjetla ako nisu upaljena kada je potrebno. U ovom je razdoblju daleko manje danjeg, prirodnog svjetla, pa su svjetla na automobilu ključna.

Treće pravilo jest voditi računa o površini kojom se sada vozimo te joj se prilagoditi. Temperature su niske, pa ima i poledice ili snijega. Potrebna je umjerenost s papučicom gasa i papučicom kočnice. Nisu poželjni ni nagli trzaji upravljačem. Sve to može umanjiti stabilnost vožnje. Znači, na mokroj, skliskoj cesti, u lošim uvjetima vožnje treba ubrzavati polagano i kontrolirano, bez naglih pokreta komandama kako ne bi došlo do proklizavanja pogonskih kotača ili klizanja vozila. Veća je vjerojatnost da ćete izgubiti kontrolu nad vozilom pri većem broju okretaja motora, pa izbjegavajte nagla ubrzanja i, ako je moguće, u vožnji koristite stupanj prijenosa viši nego inače.




Hladnoća u SAD-u


PAD TEMPERATURA
Ledeni val pogodit će sjevernu polutku krajem siječnja: Zadnji put to se dogodilo 2014.



Isto tako treba imati na umu da naglo oduzimanje gasa usred zavoja, primjerice, može uzrokovati preupravljanje – ESP sustav uglavnom ga može savladati, ali ako je moguće, radije se nemojte ni dovoditi u takvu potencijalno opasnu situaciju. Odlučni, ali meki i polagani pritisci papučica gasa i kočnice, kao i pažljivo rukovanje upravljačem, svakako su ključni za stabilnost automobila u vožnji na mokroj ili poledicom prekrivenoj cesti. Ne želite li naletjeti na vozilo ispred sebe, treba držati adekvatan razmak (barem dvije sekunde), što vrijedi tijekom cijele godine, tijekom svake vožnje. Veća udaljenost zimi potrebna nam je zato što je put kočenja na snijegu i ledu ili po kiši drastično duži nego na suhom kolniku.

Povećan oprez potreban je tijekom vožnje vijaduktima i mostovima gdje je poledica moguća i kad su temperature zraka iznad nule. Zimski period donosi i češće situacije akvaplaninga, stoga oprez i kada prelazite preko većih lokvi vode, odnosno usporite jer može doći do potpunog gubitka kontrole nad vozilom zbog pojave vodenog klina ili leda koji se krije ispod vode. U svakom slučaju, opreza na cesti nikad dovoljno, a pogotovo u zimskom razdoblju.

VIDEO Bez struganja otopite led sa stakla u nekoliko sekundi

Show More

Povezane objave

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Back to top button
Close
Close